×

Sevagram

Sandra van Lankhorst-clientvertrouwenspersoon

Cliëntvertrouwenspersoon voor locaties Valkenburg
.
.
Allemaal hebben we weleens behoefte aan een goed gesprek. Gehoord en serieus genomen voelen, behoren daar ook bij. Vanaf januari 2025 beschikken Valkenheim en Oosterbeemd over iemand die als geen ander aan deze eigenschappen voldoet. Wij spraken de nieuwe cliëntvertrouwenspersoon voor de Sevagram locaties in Valkenburg, Sandra van Lankhorst (53).
.
“Hoe ik voor deze functie in aanmerking ben gekomen?”, vraagt Sandra. “Nou, eigenlijk ben ik geen vreemde binnen de organisatie. Ik ben tot en met eind vorig jaar namelijk 2 jaar met veel plezier lid geweest van de Cliëntenraad in Plataan. Zodoende ben ik in contact gekomen met Dick Smorenburg, cliëntvertrouwenspersoon bij Plataan. Toen ik vernam dat er een functie als cliëntvertrouwenspersoon voor de locaties in Valkenburg vrij was en ik gevraagd werd of dit niets voor mij was, ging ik gelijk overstag. Na enkele goede gesprekken met klachtenfunctionaris voor cliënten, Jos van Lier, kon ik niet wachten om aan de slag te gaan. Nadat alle technische zaken geregeld waren, zoals het inrichten van het e-mailadres en telefoonnummer, ben ik het jaar 2025 gestart in mijn nieuwe rol als cliëntvertrouwenspersoon.”

“Doe gewoon en denk niet te veel, want voor alles is er een oplossing.”
.
Ervaring en affiniteit
“Ik heb altijd al affiniteit met ouderen en zorg gehad. Al tijdens mijn jeugd heb ik met veel toewijding gezorgd voor mijn zieke moeder. Daarnaast praat ik graag met oudere mensen. Ik vind het fijn om naar hun verhalen te luisteren. Vanuit mijn hoedanigheid als vrijwilliger was ik afgelopen 3 jaar regelmatig te vinden in diverse locaties van Sevagram. Een paar keer per week liep ik dan naar binnen om, onder het genot van een kopje koffie, een praatje met de bewoners te maken. Je ziet dat mensen opleven als ze gehoord worden. Dat luisterende oor, daar gaat het om”, vertelt Sandra overtuigd.
.
Begrip en respect
“Ik kijk mensen altijd recht in de ogen. Hier haal ik het meeste uit; ogen spreken. Door begrip te tonen, hoop ik het vertrouwen van mensen te winnen. Ik heb respect voor ieders mening zonder enige verwachting van wie dan ook. Cliënten moeten zich vrij voelen in het uiten van hun gevoelens en daarom niet schromen om mij in te schakelen. Ik zal regelmatig mijn gezicht op de locaties laten zien en een praatje met de bewoners maken, zodat ze weten met wie ze te maken hebben en zich hier goed bij voelen.
.
Mijn levensmotto is: niets is te veel, voor alles is er een oplossing. Ik kijk met veel plezier uit naar de vele leuke en goede gesprekken met de cliënten die hier behoefte aan hebben.”

Contact
U kunt contact met mij opnemen via...:

  • Spreek mij gewoon even aan als u mij ziet.
  • Bellen kan ook: 06 284 95 948
  • Per mail: s.vanlankhorst@sevagram.nl

0900 777 4 777

+