×

Klachten & cliënt-vertrouwenspersoon

Onze medewerkers en vrijwilligers doen er dagelijks alles aan om u van de beste zorg te voorzien. Toch kan het voorkomen dat u ergens niet tevreden over bent. Die ontevredenheid kan voor u aanleiding zijn een klacht in te dienen. Wij doen er dan alles aan om samen met u een oplossing te vinden.

Ergens niet tevreden over? Laat het ons weten!

Wij willen graag dat het contact met u prettig is. Het is fijn als u tevreden bent over de zorg- en dienstverlening van Sevagram. Toch kan het gebeuren dat u ergens niet tevreden over bent. Dat kan gaan over de zorg die wij geven, de manier waarop wij met u praten of omgaan, of hoe wij dingen regelen.

Heeft u vragen, twijfels of klachten? Laat het ons weten!
Samen zoeken we naar een oplossing. Zo kunnen wij onze kwaliteit van zorg beter maken.

Vaak is een gesprek met de medewerker, teammanager of klantkenner al voldoende om het probleem op te lossen. Sevagram is een open organisatie en stelt het op prijs als u zaken bespreekbaar maakt. Vaak is dat al een goede stap om samen tot een oplossing te komen.

Als dit niet het geval is, of u vindt het lastig om dit gesprek aan te gaan dan bestaan de volgende mogelijkheden om uw ongenoegen bespreekbaar te maken:

Contact met de Cliëntvertrouwenspersoon (CVP)

Elke Sevagram locatie heeft een Cliëntvertrouwenspersoon (CVP). De CVP is regelmatig op de locatie aanwezig. U kunt bij de CVP terecht voor een vertrouwelijk gesprek. De CVP biedt een luisterend oor, geeft informatie en kan u begeleiden bij het bespreekbaar maken uw klacht of eventueel doorverwijzen naar de Klachtenfunctionaris.

>> Ga naar de CVP als u vragen hebt, twijfelt of eerst vertrouwelijk wilt praten.

De gegevens van de CVP zijn op de locaties beschikbaar maar staan ook op onze website. Op de website kunt u deze vinden onder: Onze Locaties. Onderaan de pagina vindt u de gegevens van de CVP.

Contact met de Klachtenfunctionaris

De Klachtenfunctionaris kan als bemiddelaar optreden als het niet lukt om met de betrokken medewerker of de teammanager tot een oplossing te komen. Of als u de klacht niet met direct betrokkenen wilt bespreken. De Klachtenfunctionaris is onafhankelijk en onpartijdig. De Klachtenfunctionaris luistert naar u en naar Sevagram, geeft advies en probeert samen een oplossing te vinden.

De Klachtenfunctionaris zal al het mogelijke doen om samen met u tot een goede oplossing te komen.

Lukt dat niet dan kan de Klachtenfunctionaris u helpen bij het indienen van een klacht via het Klachtenloket.

>> Ga naar de Klachtenfunctionaris als u een klacht wilt bespreken en bemiddeling nodig hebt.

De Klachtenfunctionaris is Jos van Lier.

Lees hier zijn verhaal:

U kunt de Klachtenfunctionaris op drie manieren bereiken:
E-mail: klachtenfunctionaris@sevagram.nl
Mobiele telefoon: 06 - 51327362 (bereikbaar tijdens kantooruren)

Terugbelformulier: wilt u graag een terugbelverzoek achterlaten, dan kan dit door het bel me terug formulier in te vullen. De Klachtenfunctionaris neemt dan contact met u op.

Bel me terug-formulier

Bent u ergens niet tevreden over? Vertel het ons...






Voor vragen, klachten of defecten over/in onze aanleunwoningen
onze verzorgd wonen locaties

Dan kunt u contact opnemen met het Meldpunt
via telefoonnummer: 088 991 20 12

Klachtenloket

Heeft de Klachtenfunctionaris al met u naar een oplossing gezocht, maar is uw klacht daardoor niet weggenomen? Dan kunt u uitsluitend via het Klachtenloket van Sevagram: klachtenloket@sevagram.nl, een klacht indienen.

Indien u uw klacht nog niet besproken heeft met de Klachtenfunctionaris, zal het Klachtenloket u altijd eerst terugverwijzen naar de Klachtenfunctionaris.

Het Reglement Klachtenbehandeling t.b.v. cliënten Wkkgz en Wzd vindt u hier.
Daarin vindt u de procedure en stappen, die horen bij het indienen van een formele klacht.

Onvrijwillige Zorg

Voor vragen of klachten over onvrijwillige zorg kunt terecht bij de externe Cliëntvertrouwenspersoon van Stemgever. Deze vertrouwenspersoon werkt onafhankelijk en is niet in dienst bij Sevagram.

>> Ga naar de externe Cliëntvertrouwenspersoon onvrijwillige zorg als het gaat om zorg die u niet zelf wilt of waar u geen toestemming voor heeft gegeven. Dit kan bijvoorbeeld gaan over medicijnen, vrijheidsbeperkingen (zoals een deur die op slot gaat) of afspraken over uw dagelijkse leven.

De externe Cliëntvertrouwenspersoon onvrijwillige zorg kunt u op twee manieren bereiken:

Telefoon: 088 - 929 40 99
E-mail: info@stemgever.nl

Klachten, vragen of meldingen van defecten over/in aanleunwoningen

Voor klachten, vragen of meldingen van defecten over/in aanleunwoningen van Sevagram verzorgd wonen locaties, kunt u contact opnemen met het Meldpunt via telefoonnummer: 088 - 991 20 12.

0900 777 4 777