Henri Dunantstraat 3
6419PB Heerlen
0900 777 4 777
servicebureau@sevagram.nl
Update Spraakgestuurd Rapporteren binnen Sevagram
Eén van de voordelen van Spraakgestuurd rapporteren is de tijdwinst die medewerkers behalen met het inspreken van een smartphone of tablet. De gesproken tekst wordt realtime omgezet in een geschreven rapportage en na akkoord gesynchroniseerd naar het Elektronisch Cliënten Dossier (ECD). Naast efficiency vergroot dit stukje innovatie het werkplezier en betrokkenheid van de zorgmedewerker. In maart hebben we bij Sevagram een groep ‘kartrekkers’ getraind, die vervolgens uitgebreid testen hebben uitgevoerd. De eerste pilots bij Sevagram vinden de komende maanden plaats bij Zorgcentrum Panhuys in Hulsberg en Zorgcentrum St. Anna in Heerlen. Daar spraken we met Dylan Jurgen, 21 jaar en helpende bij St. Anna.
“Door een presentatie over spraakgestuurd rapporteren op onze locatie raakte ik geïnteresseerd in de pilot. Ik heb me dan ook opgegeven omdat het me echt gaaf leek om er mee aan de slag te gaan. Het rapporteren was altijd een behoorlijke tijdsinvestering op een dag. Ik heb op onze afdeling gemiddeld zo’n 12 à 14 bewoners, daar ben je wel 45 minuten in totaal mee bezig. Ik probeerde dit te verspreiden over mijn pauze momenten, want ik ben liever met onze bewoners bezig. Nu ik met de pilot bezig ben merk ik wel echt het verschil, het werkt zoveel efficiënter. Het scheelt me enorm veel tijd én ik ben niet gebonden aan een computer om het dossier bij te werken. Je kunt het overal doen. Het enige dat ik mezelf heb moeten aanwennen is langzamer praten. Ik praat nogal snel, dus ik probeer nu rustiger te praten en duidelijk te articuleren. Ik heb de app op een aparte telefoon staan, waardoor bewoners wel moesten wennen aan het feit dat ik een telefoon in mijn hand had. Dat heb ik ze uitgelegd en nu merk ik dat mijn bewoners het zelfs sjiek vinden!”
Interessant voor jou
Alle nieuwsberichten0900 777 4 777